نشست بررسی ظرفیت های ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی استان تهران

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، نشست بررسی ظرفیت های ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی استان تهران با ارائه استاد قاسمی پور و حضور مدیران حوزه هنری استان و دفاتر شهرستان های تهران در سالن جلسات قیصر امین پور برگزار شد.

محمد قاسمی پور در ابتدای این نشست با ذکر خاطراتی از آغاز تجربه کاری خود در شهرستان ری، از اهمیت کار هنری در استان تهران به ویژه مناطق محروم این استان گفت.
قاسمی پور گفت: رکن رکین کار فرهنگی استمرار و مداومت است.
در واقع کار فرهنگی، اقدامی موردی و یکبار برای همیشه نیست، باید با عشق پای کار ایستاد. من با عشق ایستادم و بعد از ۷سال فهمیدم وقتی پای کار باشی غیر ممکن‌ها ممکن می‌شود.
وی ادامه داد: من در سال هایی که در شهرستان ری با وسعت اوایل دهه ۷۰ مشغول به فعالیت شدم با سه تخصص وارد این شهرستان شدم اما لازمه کار این بود تا با تمامی اهالی هنر و فرهنگ ارتباط گرفته و انس داشته باشم.
قاسمی پور با اشاره به تجربیات و موفقیت های خود در شکل گیری جبهه هنری در این منطقه اشاره کرد: در غرب ۷ هنر را خواهر و برادر خطاب می کنند و واقعیت این است که هنرمند دارای هر تخصصی باشد لاجرم درک و آشنایی با دیگر رشته های هنری داشته و البته بدان نیازمند است.
استاد حوزه ادبیات پایداری افزود: یک نویسنده حوزه تئاتر امکان ندارد درکی از موسیقی نداشته باشد یا کل صحنه‌سازی تئاتر مبتنی بر هنر‌های تجسمی است و مگر می‌شود نقاشی را نفهمید!
قاسمی پور با تاکید بر استقامت و مداومت بر کار هنری بیان کرد: حداقل تمرکز ۵ سال بر کار جهت به ثمر نشستن و میوه دادن لازم است اما بعد از این چنان برنامه ریزی و فعالیت هایشان ریشه می دواند که ثمره آن تا دهه ها پابرجاست.
وی عامل تربیت اخلاقی را در کنار آموزش بسیار مهم و ضروری دانست و ادامه داد: اطمینان داشته باشید که این جهد و جهاد و ایستادگی، پایمردی و مداومتی که در این کار دارید در دراز مدت فوق‌العاده اثرات مثبت تعلیمی به همراه دارد‌.
نویسنده و منتقد حوزه ادبیات پایداری افزود: این مدل از کار هنری علی رغم محدودیت های مالی و مادی دارای خیر و برکت فراوان در دراز مدت است و خواهید دید که حال خوب و حس مثبت شما را احاطه خواهد کرد چون فردی را که رشد داده اید و برایش وقت گذاشته و تلاش کردید به عنوان یک عنصر مفید روی کره زمین در حال خیر رسانی می باشد و در هر رشته ای هست از چرخه انسانیت و هنرمند متعهد و اصیل دور نشده است.
قاسمی‌پور با اشاره به دستاوردهای فناوری های جدید در سهولت امورات آموزشی گفت: در ادامه فعالیت های خود سعی دارم کار آموزشی را با جدیت دنبال کنم تا در راستای تاکیدات و مطالبه رهبری معظم در حوزه ادبیات پایداری برای حفظ و تربیت نیروی جوان زبده و نیروهای انقلابی گامی بزرگ و کارآمد برداشته شود.
وی در انتها با تاکید بر نگاه بومی در مدیریت و برنامه ریزی فعالیت هنری اظهار داشت: باید نگاه ویژه‌ای به اقلیم هر شهرستان کرد و هر منطقه‌ای فرهنگ و آمیزه‌های آموزشی متفاوت و مختص به خود را دارد که باید آن را مد نظر قرار داد.
بسیاری از شهرستان های این استان کلونی مهاجرت هاست باید به این نکته توجه داشت
قابل ذکر است در بخشی از این دیدار استاد قاسمی پور ضمن گفت و گو با مدیران دفاتر شهرستانی پیرامون ظرفیت ها و فرصت های هر شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا را کلیک کنید.

لطــفا نظـر خـود را بـنـویـسیـد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *