کاروان “رواة الطریق الکربلا” راهی کربلا می‌شود

محمد قاسمی پور پژوهشگر و کارشناس ادبیات پایداری در نشست هم افزایی و هماهنگی کاروان رواة الطریق الکربلا خبر از اعزام گروه روایت نویسی اربعین با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی قلم استان تهران داد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان تهران؛ نشست هم افزایی و هماهنگی کاروان رواة الطریق الکربلا با حضور جمعی از نویسندگان و اهل قلم در سالن قیصر امین پور حوزه هنری استان تهران برگزار شد.این نشست با هدف تشریح اهداف، ملزومات و برنامه‌ریزی برای دست یابی به بهترین نتایج در راستای مستند سازی و انتقال تجربه‌های معنوی و اجتماعی سفر اربعین توسط روایتگران انجام شد.

محمد قاسمی پور در این نشست با تاکید بر اهمیت و جایگاه راهپیمایی اربعین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های مذهبی جهان اسلام و منطقه، این مراسم را با توجه به حضور لایه‌های مختلف اجتماع از ایران و سایر کشورهای دارای فرصت بی نظیر و ظرفیت های بزرگ برای روایتگری دانست.

وی افزود: حوزه هنری استان تهران با شناسایی و دعوت از نویسندگان اهل قلم و اهل ادب، تلاش کرده است تا از این فرصت برای خلق روایت‌های جذاب و خواندنی استفاده کند.

پژوهشگر و کارشناس ادبیات پایداری عنوان کرد: در نشست توجیهی، به نویسندگان حاضر توصیه شد که بسته به استعداد و توانمندی قلمی خود، در قالب‌های مختلف نگارشی از جمله جستار نویسی، سفرنامه نویسی، خاطره‌نگاری، و روزنوشت‌نویسی به مستندسازی لحظه‌به‌لحظه این سفر بپردازند.

قاسمی پور ادامه داد: در این جلسه، ظرفیت‌ها و قالب‌های مختلف نگارشی تشریح شد و نقاط اشتراک و افتراق آن‌ها برای نویسندگان توضیح داده شد. همچنین، به نویسندگان توصیه شد تا در روایت‌های خود، روح وحدت و عظمت حاضر در مراسم اربعین را منعکس کنند، به‌ویژه آنچه که می‌تواند موجب تقویت جبهه مقاومت و پایداری شود.

مدرس تاریخ ادبیات پایداری با اشاره به حضور ۱۰ نفر از اهالی قلم در این کاروان به نحوه انتخاب آنها از میان نویسندگان فعال در استان تهران خاطرنشان کرد و افزود: پنج نفر از این نویسندگان جزو هنرجویان دوره اخیر آموزش تاریخ شفاهی در شهرستان ورامین هستند و این از ثمرات و برکات حرکت حوزه هنری استان تهران در زمینه روایت نویسی است.

قاسمی پور در انتها عنوان داشت: این اقدام حوزه هنری استان تهران گامی در جهت ثبت و انتقال ارزش‌های معنوی و اجتماعی راهپیمایی اربعین به نسل‌های آینده می‌باشد‌.

 

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

لطــفا نظـر خـود را بـنـویـسیـد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *