رویداد تجسمی نقش آفتاب با محوریت اندیشه و سبک زندگی امام خمینی برگزار شد

رویداد تجسمی نقش آفتاب با محوریت اندیشه و سبک زندگی امام خمینی برگزار شد

رویداد تجسمی نقش آفتاب به مناسبت سی و چهارمین سالگرد امام خمینی ( ره ) در رشته های خوشنویسی ، نقاشی و پوستر با حضور سی بانوی هنرمند استان تهران برگزار گردید .

در ابتدای شروع رویداد سه گروه متشکل از ۱۰ نفر  از هنرمندان هر رشته با دبیر و راهنمای تخصصی خود به همفکری، هم افزایی و ایده یابی مشغول شده و خلق آثار خود را شروع کردند. در ادامه تا ظهر قسمت اول کار جمعی و فردی هنرمندان ادامه پیدا کرد و بعد از استراحت، اقامه نماز و پذیرایی قسمت دوم که نهایی سازی آثار بود آغاز شده و تا ساعت ۱۶ به پایان رسید.

محسن رحیمی رییس حوزه هنری استان تهران در خصوص این رویداد یک روزه گفت : اولین هدف ما از برگزاری این رویداد تجسمی ، انعکاس آرمان ها و ارزش های حضرت امام بوده که محور آن را حول زن و زندگی قرار دادیم و سعی کردیم با استفاده از اشعار دیوان امام ، بانوان هنرمند استان تهران را با آرمان های امام آشنا کنیم . وی در ادامه گفت : دلیل برگزاری رویداد در حسینیه جماران، ایجاد شرایطی برای هنرمندان بود تا بتوانند در محیط زندگی امام  خمینی (ره) از ارزش ها، باورها و خط مشی ایشان از نزدیک الهام بگیرند.

محسن رحیمی افزود: این اتفاق با محوریت حوزه هنری استان تهران و همکاری اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی تهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات ، موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی و شهرداری منطقه یک تهران در قالب یک رویداد یک روزه برگزار گردیده است.

حمید حسین زاده معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان تهران با اشاره به نمایش ظرفیت هنری عظیم و مهارت ارزشمند بانوان شهرستان های استان تهران و  گرد آمدن آنان از شهرستان های قدس ، دماوند ، پیشوا ، ورامین ، شهریار ، رباط کریم و  بهارستان گفت: پس از رویداد، آثار خلق شده با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری تهران و سپاه محمد رسول الله  در  چند گالری و نمایشگاه در سطح استان تهران از جمله حوزه هنری انقلاب اسلامی، حسینیه جماران، مرقد حضرت امام خمینی و سازه های تبلیغات شهری جهت بازدید علاقمندان و عموم مردم به نمایش در خواهد آمد.

سبحان نورمحمدی مسئول حوزه هنری دماوند نیز در خصوص این رویداد مهم گفت : از اهداف ما در رویداد تجسمی نقش آفتاب تولید آثار با محوریت اندیشه های حضرت امام  پیرامون زن بوده است.

وی با اشاره به تمرکز براستعداد یابی و رشد استعدادها در حوزه هنری استان تهران ، یکی دیگر از اهداف این رویداد را بازتاب این برنامه و معرفی هنرمندان این رویداد به جامعه عنوان کرد.

در ادامه حجت الاسلام دکتر علی کمساری رئیس مرکز نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) که با حضور در حسینیه جماران به بازدید از فعالیت های هنری بانوان پرداخت، گفت: فرصتی حاصل شد تا از این رویداد هنری که در ایام سالگرد امام خمینی (ره) برگزار شده است، بازدید نمایم .

وی افزود: نفس موضوع از این جهت که جمعی از بانوان هنرمند به بحث جایگاه امام پرداختند بسیار ارزشمند است . کمساری بیان کرد: دختران سرزمین ما با فضیلت هستند و در میان همه اقشار جامعه از نقش بسیار مهمتری برخوردار می باشند

وی  ادامه داد : امروز شاهد هستیم زنان و دختران ما با حفظ کرامت انسانی خود در زمینه های مختلف هنری ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی مشغول نقش آفرینی هستند . خوشحالم که خواهران هنرمند ما با برگزاری این رویداد دین خودشان را به حضرت امام ادا کردند .

همچنین  ناهید محمدی از شرکت کنندگان در حوزه نقاشی، درباره رویداد گفت : شروع چنین کاری بسیار خوب بود . فضای کار بسیار مطلوب و  خطاطی ها و نقاشی ها رضایت بخش بود . این رویداد در همه جنبه های هنری و نحوه برگزاری کامل بوده و  اگر دوباره این چنین رویدادی برگزار شود ما بانوان مشتقانه در آن  شرکت خواهیم کرد .

رویداد نقش آفتاب اما تنها بستر حضور هنرمندان نبود و با استقبال و بازدید مسئولین هنری کشوری و استان تهران روبرو شد از جمله مهدی رمضانی چابک سرپرست اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان تهران ، خراسانی زاده مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد ، نوبخت معاون فرهنگی سپاه محمد رسول الله و دکتر عارف نیا معاون فرهنگی نشر آثار حضرت امام خمینی از این رویداد بازدید به عمل آوردند

در انتها، لوح سپاس و گواهی حضور در رویداد نقش آفتاب از سوی مسئولان به هنرمندان تقدیم شده و عکس یادگاری از  حضور صمیمانه و گرم هنرمندان و مسئولین حاضر ثبت شد.

لطــفا نظـر خـود را بـنـویـسیـد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *