برگزاری‌ همایش شب شعر عاشورایی در پاکدشت

برگزاری‌ همایش شب شعر عاشورایی در پاکدشت

عصر شعر عاشورایی با حضور شعرای آئینی این مرز و بوم برگزار شد.

به گزارش حامد بستانی خبرنگار رسانه فرون آباد نیوز، امروز چهارشنبه در یازدهمین روز از مرداد ماه سال جاری و به مناسبت ایام محرم الحرام همایش شب شعر عاشورایی با اجرای شاعران توانمند حوزه شعر خوانی آیینی حسینی و با حضور علوی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخوندی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، مولایی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری پاکدشت،باقوت مدیر حوزه هنری ،کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد، اصحاب رسانه، بسیجیان هنرمند درمجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) پاکدشت برگزار شد.

علوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت در ابتدای این همایش ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همچنین فرارسیدن شهادت یادگار دشت کربلا امام سجاد (ع) پیرامون اهمیت این نشست شعر محور گفت: امروز در شعر آیینی به آمیزه‌ای از قرائت‌های مختلف از فرهنگ عاشورایی که رگه‌هایی از حماسه، ماتم، توحید، اخلاق، فداکاری و ایثار را داشته باشد، نیاز داریم و این محفل ارزشمند می‌تواند، نظرات مخاطب ما را قانع کند.

باقوت مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی این شهرستان گفت : انشاالله که این نوع عزاداری و مرثیه‌خوانی‌ها بتواند یک مسیر تازه برای جوانان بازگشایی نماید تا بتوانند قیام و فلسفه عاشورا را با شیوه‌ای جدید که سال‌ها با روش سنتی انجام می‌شد این‌گونه تجربه کنند.

مولایی معاون فرهنگ و اجتماعی شهرداری پاکدشت نیز گفت : با توجه به شرایط فعلی جامعه و اهمیت آن ، می‌طلبد اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری این دست از فعالیت‌ها با همکاری هم داشته باشیم.

در ادامه جلسه‌ شاعران آیینی به سرودن اشعار عاشورایی خود پرداختند در پایان نیز به رسم تقدیر از این شاعران آیینی با اهدای لوح، تجلیل به عمل آمد.

https://artehran.ir/?p=2572

لطــفا نظـر خـود را بـنـویـسیـد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *